با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ 9 نوع هوش
زیارت عاشورا

سوالای زیادی مطرح شده که نشون میدان بیشتره ما از وضعیت هوشو استعدادمون آگاهی کافی‌ نداریم. این مساله خیلی‌ اوقات باعث می‌شه که تصمیم اشتباه بگیریم که کلا آیندمون رو تحت تاثیر قرار بده. مثلا فردی که در ریاضی‌ استعداد نداره ممکن قدرت حافظه خیلی‌ خوبی داشته باشه و این اونو مستعدتر می‌کنه که دنبال رشته‌های نظری بره. امیدوارم با خوندن این نوشتار بهتر در مورد آینده تحصیلی شغلی تصمیم بگیریم.

کلا انواع هوش رو میشه به چند دسته تقسیم کرد:

 

هوش طبیعت

این نوع هوش به تمایز میان موجودات زنده (گیاهان ، حیوانات) و همچنین ویژگی های دیگر جهان طبیعت (ابرها و فرم سنگها). این توانایی در گذشته برای شکارچیان و کشاورزان اهمیت زیادی داشت و اکنون برای طبیعی دان ها و یا سرآشپز.میتونه مهم باشه.همچنین این باورند که بسیاری از استثمار جامعه ما مصرف کننده هوش طبیعت ، که می تواند در تبعیض میان ماشین بسیج ، کفش ورزشی ، انواع آرایش و می خواهم.

هوش موسیقیایی

هوش موسیقایی است ظرفیت به تشخیص گام ، ریتم ، سرعت، و تن صدا است.این هوش ما را قادر به شناخت ، ایجاد ، تولید، و انتقال پیام در موسیقی می کنه مثل آهنگسازان، رهبر ارکستر، نوازندگان ، خواننده ها، و شنوندگان حرفه ای.  جالب توجه است ، اغلب ارتباط عاطفی بین موسیقی و احساسات وجود داره. همچنین ریاضی و هوش موسیقایی ممکن است فرایندهای مشترکی رو دارا باشند.  جوان دارای این نوع از هوش معمولا آواز می خونن یا درام می زنند. آنها معمولا صداهایی مه دیگران اهمیت نمی دن درک می کنند.

هوش منطقی (ریاضی)

هوش منطقی، توانایی محاسبه، تعیین کمیت گزاره ها و فرضیه ها، و انجام عملیات ریاضی را در بر میگیرد. این ما را قادر میکنه به درک روابط و ارتباطات و استفاده از تفکر انتزاعی ، نمادین؛ مهارت ترتیبی استدلال و استقرا و الگوهای تفکر استقرایی یا قیاسی. هوش منطقی معمولا به خوبی در میان ریاضیدانان ، دانشمندان، و کارآگاهان  اهمیت پیدا میکنه. جوان دارای هوش منطقی علاقه مند به طبقه بندی، الگوها، و روابط میان چیزهای مختلف. آنها علاقمند به آزمایش، بازی های استراتژیک و حل مسائل ریاضی هستند.

هوش هستی شناسی 

حساسیت و توانایی مقابله با سؤالات عمیق هستی، انسان مانند معنای زندگی، چرا ما می میرند، از کجا آمده ایم و به کجا می رویم.

هوش بین فردی

هوش بین فردی توانایی درک و تعامل موثر با دیگران است . این شامل ارتباط مؤثر شفاهی و غیر شفاهی ، توانایی به یاد داشتن تفاوت میان دیگران ، حساسیت به خلق و خوی دیگران ، و توانایی سرگرم کردن افراد با دیدگاه های مختلف است. معلمان، بازیگران، سیاستمداران دارای این نوع هوش هستند.  افراد دارای این نوع هوش در میان همسالان خود علاقه مند هستند که هدایت بقیه رو بر عهده بگیرن.  آنها به خوبی قادر به درک احساسات و انگیزه بقیه هستند.
 
هوش بدنی

هوش بدنی به ظرفیت دستکاری اشیاء و استفاده از انواع مهارت های فیزیکی است.  این نوع هوش موجب هماهنگی ذهن و بدن می شود.  ورزشکاران، جراحان و هنرمندان صنایع دستی دارای این نوع هوش هستند.

 هوش زبانشناسی

هوش زبانی توانایی فکر کردن با کلمات و استفاده از زبان برای بیان و درک معانی پیچیده است. هوش زبان شناسی به ما اجازه می دهد تا به درک منظور و معنای کلمات و کاربرد مهارت های متا زبانی و استفاده ما از زبان منعکس شود. هوش زبانی گسترده ترین توانایی مشترک بشر است و بین شاعران ، رمان نویسان ، روزنامه نگاران، و سخنرانان مشهود است. افراد دارای این هوش از نوشتن ، خواندن ، داستان گفتن و یا حل جدول کلمات متقاطع لذت میبرند.

هوش شخصی

این نوع هوش در توانایی درک افکار و احساسات خود و استفاده از چنین دانشی در برنامه ریزی و جهت بندی درزندگی است. رهبران معنوی، روانشناسان، و فیلسوفان دارای این هوش می باشند. افراد جوان ممکن است خجالتی. آنها از احساسات شخصی خود خوب آگاه با انگیزه هستند.

هوش فضایی (سه بعدی)   

هوش فضایی توانایی فکر کردن در سه بعد است. ظرفیت هایی شامل تصاویر ذهنی، استدلال فضایی، دستکاری عکس، گرافیک، مهارت های هنری ، و تخیل فعال از این نوع هوش منشا میگیرند. ملوانان، خلبان ، مجسمه سازان ، نقاشان ، معماران دارای این نوع هوش هستند. افراد دارای این هوش ممکن است مجذوب لابیرنت، و یا طراحی و یا خیال بافی باشند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 1 اسفند 1393برچسب:, | 16:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |